O AUTOROVI
ANGLICKY FANTASTICKY

Jmenuji se Libor a jako malého kluka mě fascinoval svět kouzelníků, mnemotechniků a mistrů v zapamatování. Pro mozek a jeho možnosti jsem se po vlastní soutěžní dráze nadchnul tak, že jsem mu zasvětil svůj profesní život. Už 25 let ukazuji lidem, jak se učit hravě, efektivně a s dlouhodobým zapamatováním. Píšu o tom knihy, vedu kurzy naživo i online.
Ukazuji lidem, že trénovat mozek jde v každém věku a že učit se cizí jazyk může být zábava.

Můj příběh aneb jak učím lidi používat mozek na maximum

Můj život utváří touha po vědění. Rád přicházím věcem na kloub a od dětství mě fascinoval mozek a jeho možnosti. Vášeň pro mozek mě dovedla k absolvování tréninků u nejlepších kapacit v mnoha zemích světa. Po stovkách hodin výcviků a 25 letech praxe se věnuji hypnoterapii, psychoterapii, zrychlenému učení a učím ostatní používat mozek na maximum.

Učil jsem se a stále se učím od světových špiček. Neuro-lingvistické programování (NLP) jsem studoval u Dr. Richarda Bandlera. Výcviky hypnózy jsem absolvoval u Paula McKenny a u Igora Alexandera Ledochowského, který se důsledně řídí svým heslem: Hypnóza pro dobro. V psychoterapii a hypnoterapii mi je vzorem slavný Milton H. Erickson. Inspirací pro vyvíjení mých vlastních metod zrychleného učení mi byl výjimečně pokrokový profesor Georgi Lozanov. 

Díky těmto osobnostem jsem dnes tím, kým jsem, a pomáhám ostatním lidem používat mozek na maximum.

Bořím zastaralé mýty o mozku a učení. 

Svůj čas rozděluji mezi mou hypnoterapeutickou a psychoterapeutickou praxi, lektorskou činnost, vytváření knih, e-programů a kurzů, rodinu a další posouvání se. Efektivní metody a strategie  učení patří k mému každodennímu životu.

Navazuji na Komenského Školu hrou v praxi.

Naplňuje mě inspirovat další lidi k tomu, aby také žili spokojený život, ve kterém zvládají studium i práci díky tomu, že se naučili pracovat se svým mozkem. Každý týden se v mojí poradně setkávám s lidmi s nejrůznějšími problémy. Podle jejich potřeb vytvářím online programy a online kurzy dostupné i pro ty, kteří bydlí na druhém konci republiky nebo v zahraničí, a nemůžeme se potkat naživo. Ukazuji lidem, že trénovat mozek a jeho schopnosti jde v každém věku. Bořím zastaralé poučky o paměti, mozku a učení. 

Mou vizí je svět, ve kterém lidé umí pracovat se superpočítačem, který se nachází mezi jejich ušima. Ve školách, v práci i v osobním životě. Svět, ve kterém se ve školách učí podle pravidel mozku. Svět, ve kterém učitelé ví, jak hlava pracuje a umí to naučit také své studenty. Firmy, ve kterých se pracuje výkonně a radostně zároveň. Pojďme spolu takový svět vytvářet. Vím, jak na to. 

Proč mě šíření osvěty o mozku tak pálí? 

Protože jsem se s učením trápil na vlastní kůži. Na střední škole se mi najednou z ničeho nic zhoršily známky. Znásobil jsem čas na studium, ale moje výsledky to nezlepšilo. Začal jsem hledat účinné studijní metody. Hltal jsem všechny tipy a postupy pro lepší zapamatování si a koncentraci. Chtěl jsem přijít na nemožné a tehdy mi v tom pomáhaly knihkupectví a antikvariáty. Knihy mi leccos nastínily, prakticky v každé další jsem našel něco nového, ale ucelený návod na to, jak se učit efektivně, jsem nenašel. Byly to střípky a já je toužil poskládat do celku.

Po střední škole jsem se dostal na vysněnou medicínu, abych studoval stomatologii. Učil jsem se podle tehdejších pouček a prakticky pořád. Kreslil jsem si detailní anatomické výkresy a studoval každou volnou chvíli i o víkendu. Rodiče si ťukali na čelo, moje zdraví taky. Netušil jsem tehdy, že se chovám jako mnozí perfekcionističtí manažeři a studijním nasazením se blížím na hranici svých sil a zdraví. Stávalo se mi, že jsem měl velmi živé sny o tom, že se učím. Spal jsem, ale měl jsem pocit, že bdím a učím se. 

Pokračoval jsem však zapáleně dál. Chtěl jsem to dát. I přes studium dlouho do noci, i přes dresné profesory, kteří neměli slitování a vyhazovali studenty bez špetky empatie, když cítili, že mají strach. Nevěděli a dodnes neví, jak velký vliv má atmosféra při zkoušení. Nechápal jsem je, ale chtěl jsem to zvládnout. I přes zhoršující se zdraví a stále vyšší stres. Dlouhodobé vypětí a stres bez dostatku odreagování nemohly zůstat bez následků. 

Jaký smysl má studovat v nepříjemné atmosféře? Jaký smysl má stát se dalším drsným lékařem, akademikem nebo jiným odborníkem bez špetky soucitu? Jaký smysl má drtit studenty, žáky i budoucí lékaře? Nejde tu náhodou o něco jiného? 

Moje zdraví mi dalo jasnou STOPku. 

Šel jsem na operace očí a přerušil studium. Tolik úsilí, tolik opakování a přesto mi nepomohly tehdejší postupy, jak se učit. Místo toho jsem se ještě více zapálil do mého koníčka z dětství - do kouzel. Dovedlo mě k tomu i vítězství v celorepublikové soutěži a jako mistr republiky v moderní magii jsem začal hledat příležitosti a profesionálně vystupovat. 

Paradoxně až seznámení s mnemotechnickými postupy, které kouzelníci využívali už stovky let, mi začalo přinášet základy pochopení toho, co v dřívějších návodech o učení chybělo. Inspiroval jsem se svým profesorem psychologie, který nám na medicíně zdůrazňoval důležitost hypnózy. Začal jsem se vzdělávat v hypnoterapii, paměti, mozku, rychločtení a zrychlených metodách u nás i v zahraničí

Rozhodl jsem se to změnit místo v lavici v PRAXI.

Tyto znalosti mi už 25 let pomáhají ukazovat jinou cestu ke vzdělání než hlásá zastaralý školský systém. Dnes už vím, jak pomoci studentům i učitelům. Jak mít příjemnější život ve školách i firmách. 

Jak jsem se dostal k angličtině?

Naprosto přirozeně a logicky - většina nejzajímavějších knih, přednášek, tréninků a výcviků byla a stále je v angličtině. Sám jsem si vyzkoušel lekce v jazykových školách, kde se dostanete ke slovu 1x za 45 minut, abyste učiteli řekli odpověď na cvičení 6b na straně 15. Nevím, jak vy, ale já jsem se touto výukou nerozmluvil.  

A tak jsem hledal dál. Říkal jsem si, že takhle pomalu přece není možné ovládnout žádný cizí jazyk. Prošel jsem desítky kurzů u nás i v cizině a na vlastní kůži vyzkoušel stovky tipů pro studium jazyků. Odhalil jsem, kde je zakopaný dog. Je zakopaný v tom, že se ve školách učí především (levomozková) gramatika. Náš mozek ale nemyslí v gramatických tabulkách, ale v zážitcích, obrazech a barvách. Náš mozek miluje hru, pestrost a zapojení OBOU HEMISFÉR.

Dodnes většina učitelů nedělá to, o čem psal Komenský před více než 350 lety. 

S přibývajícími znalostmi o mozku jsem se postupně naučil anglicky. Na vlastní kůži jsem ověřil tipy a triky, které dnes předávám ostatním. Podle pravidel fungování mozku, s 25 letou praxí a s vlastním týmem jsem vyvinul kurz Angličtina s hypnózou. S pokrokem technologií jsem po několika letech do kurzu mohl přidat také virtuální realitu, takže dnes učím lidi podobně, jako se učil Neo ve filmu Matrix. Lidé se díky tomu za týden naučí anglicky více slovíček než za rok v klasickém kurzu. 

Svůj první e-book  Superpaměť jsem napsal už před více jak 19 lety, pak následovaly další a další. Nelogičnost anglických učebnic a jejich nesrozumitelnost mě přivedly k napsání knihy, která respektuje fungování mozku a paměti - tak vznikla kniha Anglická gramatika bezbolestně i pro blondýnky. V knižním bestselleru Ovládněte svůj mozek píšu o tom, jak se cokoli naučit mnohonásobně rychleji. Před 2 lety jsem vytvořil  unikátní LentiCool karty Super Mnemo Sentences, které jsou jediné svého druhu na světě, tak jako kurz Anglicky Fantasticky Online. V něm vás během 8 týdnů provedu vším, co doposud o efektivním studiu angličtiny vím, znám a denně používám. 

V roce 2013 jsem poprvé otevřel kurz Anglicky fantasticky. Do dnešního dne jím prošlo 3579 lidí. Knihu Anglická gramatika i bezbolestně má 9 259 lidí. A mými kurzy a tréninky naživo prošlo již více jak 15 000 lidí.  

I vy se můžete přidat k ostatním lidem, kteří ovládli angličtinu. Máte mnoho možností:

  • V online kurzu Anglicky fantasticky se jen za 8 týdnů můžete naučit hrou angličtinu pod mým vedením.  
  • V kurzu Angličtina s hypnózou a virtuální realitou se můžete naučit za týden více než za roky v běžných jazykových kurzech. 
  • V knize Anglická gramatika bezbolestně i pro blondýnky se můžete zábavným způsobem naučit anglickou gramatiku.
  • Díky kartám SUPER MNEMO SENTENCES se několikanásobně rychleji a hrou naučíte širokou zásobu slovíček i se správnou výslovností rodilých mluvčí. 
  • A na mém blogu se můžete nechat pravidelně inspirovat z oblasti mozku, paměti, efektivního učení, hypnoterapie a dalších témat, kterým se aktivně věnuji. 

Stáhněte si e-book ZDARMA

Získejte tipy k učení angličtiny HROU

I vy se můžete zamilovat do hravého studia. 

Pozor, škola hrou je nakažlivá.